Onderzoek naar het proces van toekenning van extra ondersteuning binnen passend onderwijs.
Lees verder +In het project ‘De eigen kracht van ouders’ van Expertisecentrum Nederlands, Stichting PAS, KBA Nijmegen en Gelijkschap dat gefinancierd werd door het Expertisepunt Basisvaardigheden is in Arnhem onderzocht wat ouders in VVE-programma’s nodig hebben om hun zelfeffectiviteit te vergroten bij het begeleiden van de (taal)ontwikkeling van hun kind.
Lees verder +Een verkennende literatuurstudie naar onderadvisering vanuit intersectioneel perspectief
Lees verder +Onderzoek in opdracht van Ingrado naar 'groenpluk' bij jongeren die zijn uitgevallen in het mbo. Groenpluk suggereert dat bedrijven actief personeel werven onder jongeren die nog in opleiding zijn, bijvoorbeeld op hun stageplek.
Lees verder +Onderzoek naar het vergroten van onderwijskansen bij de start in het basisonderwijs
Lees verder +Onderzoek voor Ingrado, de branchevereniging voor Leerplicht en Doorstroompunten.
Lees verder +Onderzoek naar segregatie in het primair en voortgezet onderwijs van 2017-2018 tot en met 2023-2024e
Lees verder +Onderzoek dat zich richt op wetenschappelijk onderbouwde randvoorwaarden voor een kwalitatief buitenschools aanbod voor leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs.
Lees verder +In opdracht van OCW hebben AEF en Kohnstamm Instituut de subsidieregeling geëvalueerd.
Lees verder +Hoe effectief zijn de verschillende maatregelen binnen het Regionaal Programma?
Lees verder +Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van SZW, gericht op het functioneren van EOR’s onder Nederlands recht.
Lees verder +Tussenrapportage 2024.
Lees verder +Samen optimaliseren van differentiatie en determinatie
Lees verder +Monitor inzet van brugfunctionarissen en de evaluatie subsidieregeling
Lees verder +