Onderwerpen

Nieuwe versie van het dialooginstrument J-score voor het versterken van de jeugdgerichtheid van sportaanbieders in opdracht van het Kenniscentrum Sport en Bewegen.

Lees verder +

Onderzoek in opdracht van UNICEF naar wat jongeren bezighoudt en waar zij zich zorgen over maken.

Lees verder +

Onderzoek Startfoto Hervormingsagenda Jeugd in opdracht van de Branches Gespecialiseerde Zorg voor de Jeugd (BGZJ).

Lees verder +

Werkzame elementen en opbrengsten voor jongeren, ouders en jeugdbeschermers.

Lees verder +

Een rekenkameronderzoek naar de inrichting en functionering van de (lokale) jeugdbeschermingsketen in Leeuwarden

Lees verder +

Sinds 1 januari 2024 geldt in het Nederlandse onderwijs een landelijke afspraak: mobiele telefoons en andere devices zijn niet toegestaan in de klas, tenzij ze noodzakelijk zijn voor het onderwijs of vanwege ondersteuningsbehoeften. Deze afspraak moet bijdragen aan betere concentratie en minder afleiding in de klas.

Lees verder +

Het Verwey-Jonker Instituut organiseerde, op verzoek van ministerie VWS een maatschappelijk gesprek over dit onderwerp.

Lees verder +

Klimaatverandering verliest aan urgentie, vooral onder jongeren. De zorgen om het klimaat nemen af en het gedrag van Nederlanders was in 2024 minder duurzaam dan de jaren daarvóór. Opnieuw: vooral onder jongeren. Onder jongeren is er sprake van ‘klimaatverlamming’. Dit blijkt uit de vijfde “Duurzaam denken, duurzaam doen”, deze keer met een kwalitatieve verdieping onder jongeren. Het onderzoek is op eigen initiatief van Ipsos I&O uitgevoerd.

Lees verder +

Menukaart van Regioplan voor professionals, beleidsmakers en bestuurders van regio's en gemeenten.

Lees verder +

Hoe mensen de Wajong en Wet vereenvoudiging Wajong beleven is in samenwerking met theRevolution onderzocht in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Lees verder +

Onderzoek door Ipsos I&O in opdracht van ministerie van SZW en Wijzer in Geldzaken

Lees verder +

Onderzoek naar het proces van toekenning van extra ondersteuning binnen passend onderwijs.

Lees verder +

We zijn op weg naar inclusiever onderwijs. Inclusief onderwijs is onderwijs waar alle kinderen en jongeren dichtbij huis volwaardig en gelijkwaardig toegang toe hebben. Maar wat vraagt dat eigenlijk van de schoolomgeving? Wat is er nodig om schoolgebouwen en buitenruimten toegankelijk en geschikt te maken voor álle leerlingen, maar ook voor leraren en ouders?

Lees verder +
Ga naar boven